((شریک یابی))
همواره در کسب و کارهای بزرگ تنها کار کردن کاری سخت واشتباه است و اینگونه کسب و کارها نیاز به یک یا چند شریک فعال و کنشگر دارد...
شریک یابی مفهوم دیگری برای همان کار گروهی است و همانطور که میدانیم هیچوقت یک دست صدا ندارد و برای عملی شدن صحیح کسب و کار نیاز به کار گروهی است که در اینجا همان شریک یابی نام دارد...
شریک یابی در کسب و کار عمدتا قواعد و اصولی هم دارد و باید از همان اول کار طوری شریک خود را انتخاب کنیم تا او را شناخته باشیم و به او اعتماد کامل داشته باشیم زیرا در غیر این صورت در ادامه ی کار ممکن است با شریک خود درگیر مشکلاتی شویم و کسب و کار به مانع بزرگی برخورد کند...
همیشه انتخاب یک شریک خوب به نفع کسب و کارها عمل کرده مثلا با نتخاب شریک درست کارها به طور عادلانه بین شرکا تقسیم خواهد شد و به دوش یک نفر سنگینی نخواهد داشت یا اینکه شرکا میدان بزرگتری برای مشورت واستفاده از نطر همدیگر دارند... و یا ...
در مطلب زیر سه مورد از انگیزه ها برای شریک یابی ذکر شده است که عمدتا هدف انسان ها از شریک یابی در کسب و کارها همین موارد است:
1. کاهش خطر: در یک محیط رقابتی که ویژگی آن عدم قطعیت (خطر) است . مشارکت ها میتوانند نقش موثری در کاهش خطر ایفا کنند.
2.کاهش هزینه ی تولید: هر چه تولید بیشتر باشد قطعا هزینه های تولید کاهش خواهد یافت زیرا هزینه ی ثابت تولید (هزینه هایی که ارتباطی به میزان تولید ندارند مثل اجاره و...) یکسان است.
3.کسب منابع و فعالیت های خاص: کسب وکار ها محدودیت هایی در زمینه ی منابع مورد نیاز خود دارند. بعضی از کسب و کارها با اتکا به کسب و کارهای دیگر در زمینه ی تهیه ی منابع خاص و انجام برخی از فعالیت ها - قابلیت های خود را گسترش میدهند . انگیزه ی چنین مشارکت هایی نیاز به کسب دانش - مجوز ها و دسترسی به مشتریان است...