کارآفرینی

  • ۰
  • ۰

شریک یابی

((شریک یابی))

همواره در کسب و کارهای بزرگ تنها کار کردن کاری سخت واشتباه است و اینگونه کسب و کارها نیاز به یک یا چند شریک فعال و کنشگر دارد...
شریک یابی مفهوم دیگری برای همان کار گروهی است و همانطور که میدانیم هیچوقت یک دست صدا ندارد و برای عملی شدن صحیح کسب و کار نیاز به کار گروهی است که در اینجا همان شریک یابی نام دارد...
شریک یابی در کسب و کار عمدتا قواعد و اصولی هم دارد و باید از همان اول کار طوری شریک خود را انتخاب کنیم تا او را شناخته باشیم و به او اعتماد کامل داشته باشیم زیرا در غیر این صورت در ادامه ی کار ممکن است با شریک خود درگیر مشکلاتی شویم و کسب و کار به مانع بزرگی برخورد کند...
همیشه انتخاب یک شریک خوب به نفع کسب و کارها عمل کرده مثلا با نتخاب شریک درست کارها به طور عادلانه بین شرکا تقسیم خواهد شد و به دوش یک نفر سنگینی نخواهد داشت یا اینکه شرکا میدان بزرگتری برای مشورت واستفاده از نطر همدیگر دارند... و یا ...
در مطلب زیر سه مورد از انگیزه ها برای شریک یابی ذکر شده است که عمدتا هدف انسان ها از شریک یابی در کسب و کارها همین موارد است:
1. کاهش خطر: در یک محیط رقابتی که ویژگی آن عدم قطعیت (خطر) است . مشارکت ها میتوانند نقش موثری در کاهش خطر ایفا کنند.
2.کاهش هزینه ی تولید: هر چه تولید بیشتر باشد قطعا هزینه های تولید کاهش خواهد یافت زیرا هزینه ی ثابت تولید (هزینه هایی که ارتباطی به میزان تولید ندارند مثل اجاره و...) یکسان است.
3.کسب منابع و فعالیت های خاص: کسب وکار ها محدودیت هایی در زمینه ی منابع مورد نیاز خود دارند. بعضی از کسب و کارها با اتکا به کسب و کارهای دیگر در زمینه ی تهیه ی منابع خاص و انجام برخی از فعالیت ها - قابلیت های خود را گسترش میدهند . انگیزه ی چنین مشارکت هایی نیاز به کسب دانش - مجوز ها و دسترسی به مشتریان است...

  • ۹۸/۰۲/۱۶
  • مهدی خودسیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی