کارآفرینی

  • ۰
  • ۰

ارتباط با مشتری

((ارتباط با مشتری))
قطعا اگر سری به کسب و کارها (شرکت های)اطراف خود بیندازیم به این نتیجه میرسیم که تمام شرکت ها با تمام تلاش بدنبال راهی برای ارتباط با مشتری خود واقناع او هستند.مهمترین گام برای ارتباط با مشتری شناخت نیاز ها وانتظارات اوست .یعنی اینکه ما باید بدانیم مشتری به چه دلیلی به سراغ کسب و کار و ایده ی ما آمده واینکه حداقل انتظارات او از تولیدی ما چیست؟این ارتباط با مشتری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام میشود.یا ما باید به صورت مستقیم در بین مشتریان رفته و از نیاز های آنها آگاه شویم که این مورد در کسب و کار های بزرگ تقریبا نشدنی است و یا اینکه ما باید راهی را برای ارتباط مشتری با خود بسازیم که امروزه این مورد در تمام شرکت های بزرگ نمایان است .برای مثال ارائه ی شماره تلفن یا پیامک ایمیل یا سایت و... . اما وظیفه ی اصلی و اولین وظیفه ی هر کسب و کار چیست؟قطعا اصلی ترین وظیفه ی یک کسب و کار جذب مشتری در مرحله ی اول حفظ مشتری در دومین مرحله و افزایش میزان فروش که در نتیجه گیری آنهاست و چرخ یک کسب و کار را میچرخاند.
اما درباره ی ایده وکسب و کار طرح شده باید به دنبال این باشیم که آیا مشتری به دنبال ایده ی من هست؟به آن نیاز دارد؟ او حاضر است چه مبلغی را صرف این وسیله کند؟ تعبیه کردن چه امکاناتی کمک به مشتری و همینطور کمک به فروش و بازتاب ایده ی خودم است؟
اما نکته ی حائز اهمیت دیگر خدمات پس از فروش و گارانتی های موجود برای وسایل است که خود نوعی ارتباط با مشتری و خدمات رساندن به آنهاست... که در این مورد قطعا باید بدنبال شرکت های اسپانسر و خدمات دهنده برای ضمانت کالا بود.

  • ۹۸/۰۲/۱۶
  • مهدی خودسیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی